Video Jarní rybaření s Rybinou – květen 2014
Zprávy od vody

Nově i video z výpravy ...níže v galerii.

Po prvních letošních kratších návštěvách u vody s kamarády z Rybiny jsem se s Michalem a s Filipem domluvili, že bychom mohli vyrazit na několikadenní rybářskou výpravu na jednu ze svazových vod, kterých je v okolí Hradce Králové požehnaně. U pivka jsme pak domluvili termín, který padl na první májový den a to i z důvodu prodloužení denní doby možnosti lovení. Dohodli jsme se, že budeme lovit pouze kapra, samozřejmě s cílem chytit co největší rybu. Také zde padl návrh, že bychom z naší výpravy mohli natočit kamerové záběry, jak zakrmujeme, jak kapry zdoláváme, na jaké návazce a montáže chytáme, kde každý z nás může ukázat „výrobu“ svého nejoblíbenějšího návazce s tím, že by se pak natočené video mohlo umístit na webové stránky Rybiny, ze kterého by se třeba začínající rybáři mohli něco přiučit, a také abychom ukázali, že i na svazové vodě se dají lovit kapři „větších rozměrů“, než ty, co si důchodci nosí v síťovkách domů. Pak jsme domluvili detaily, kdo, co a jak, aby výprava byla úspěšná.

Když jsem dorazil k rybníku, bylo už po poledni a Michal s Filipem už měli postaveny bivaky a chytali, přičemž mi představili dalšího člena naší výpravy Dana, který se k nám připojil až na poslední chvíli a o naší výpravě se dozvěděl od Filipa. Po nezbytném panáčku na úspěšný lov, jsem i já postavil svůj bivak, nachystal jsem pruty a nějak kolem druhé hodiny jsem nahodil. Jenže pak přišla „malá prekerka“, protože, když jsem si rovnal pruty do vidliček, uklouzla mi na šikmém břehu noha a zahučel jsem po kolena do vody, přičemž jsem rukama zavadil o prut, který se pod mojí vahou ohnul do vody a zlomil jsem si pípák. Začátek tedy nic moc, naštěstí sebou vozím náhradní. Pípák se pak podařilo slepit vteřiňákem, funguje, takže nakonec žádná tragédie. Bylo docela slunečno, foukal mírný vítr, teplota kolem 17°C, takže celkem ideální podmínky na chytání. Řádně jsme spombou zakrmili, směsí boilies a pelet. První záběr přišel Filipovi, byl to lisec s krásně plným břichem, váhově něco kolem 7 kilo, to bylo nějako kolem osmé hodiny večer. I druhý záběr měl Filip, byl to opět lisec, váhově asi o kilo těžší. Kolem desáté musel Filip odjet, protože ráno musel do práce, tak byla řada na ostatních, aby také předvedli něco ze svého rybářského umění a podařilo se, protože do půlnoci chytil kapra také Michal, šupik kolem 9 kilo a Dan zdolal šupináče 11 kg. Usínali jsme s dobrým pocitem, že jsme dobře zakrmili, velikost kaprů stoupá a těšili jsme se na ráno, až budou háčky opět ve vodě.

Druhý den jsme také řádně zakrmili, přičemž jsme tuto činnost vlastně prováděli třikrát denně, celkem asi 10 kilo směsi boilies a pelet zalitou boosterem od Nikla, a potom co v sobotu opět přijel Filip a přivezl papíňák na uvaření kukuřice, tak jsme dokrmovali i partiklem. V pátek během dne chytil Michal 2 kapry, jednu jízdu neproměnil a Dan zdolal také slušnou rybu, všichni kapři měli od 7 kg do 10 kg. Odpoledne za námi přišel porybný Míra, který lovil nedaleko od nás a pochlubil se krásným línem 45 cm, který mu přišel na plovoucí boilies. Já jsem měl svoji první jízdu až po setmění, podle tahu prutu se jednalo o velmi slušnou rybu, kapr mi bral prut z ruky, jenže pak tah povolil a bylo po radosti. Byl jsem bez montáže, kterou kapr ubrousil o mušli. Krátce po náhozu přišel další záběr, ale opět jsem ho neproměnil, kapr po chvíli spadl. V tu dobu už pěkně dlouho pršelo, takže moje nálada nic moc. Kolem půl jedenácté slejvák ustal a pípák signalizoval třetí záběr. Po zaseknutí jsem měl pocit, že mám na prutu kapra tak do 10 kilo, ale jaké bylo pak moje překvapení, když do podběráku najel krásný šupináč, překračující můj odhad. Po změření a povinném zvážení jsem měl radost ještě větší, protože jsem si udělal na svazovce osobáček, kapřík měřil rovných 90 cm a vážil 15,02 kg.

V sobotu a v neděli bylo počasí dost proměnné, často pršelo, ale i tak jsme udělali asi 6 záběrů za den, kapři 7-10 kg. Pak ale přišlo prudké ochlazení, v noci bylo kolem nuly, přes den něco kolem 7°C, pršelo a foukal silný vítr. Na kousání ryb se počasí do konce výpravy dost podepsalo, přesto jsme měli 2-3 záběry denně. Za týden rybaření, kdy jsme zpočátku chytali ve čtyřech, ale také i ve dvou, kdy se Michal s Filipem střídali v práci v Rybině  a Dan musel odjet plnit studijní povinnosti, se nám podařilo ulovit 20 kaprů, váhově od 6,5 kg do 12 kg, včetně té 15-tky. Zhruba stejný počet ryb nám ale také spadl. Asi 7 metrů od břehu našeho lovícího místa se totiž nacházela hrana v hloubce cca 2 metrů, kdy při zdolávání kapři ke břehu najížděli z větší hloubky, u hrany se zastavili a narážením do hrany buď háček vyklepali, nebo se vyřízli v travinách, pár kaprů také návazec ubrousilo o mušle. Nicméně, vzhledem k nestálosti počasí, velkému ochlazení, kdy téměř každý den několik hodin pršelo, se dá říct, že naše výprava byla úspěšná, zdolali jsme několik krásných kaprů a přesvědčili jsme se, že při správném zakrmování a zvolení dobré nástrahy, se dá i na svazové vodě prožít krásný souboj s větším kaprem. Lovili jsme na boilies velikosti od 14mm do 30 mm, nejvíc kaprům chutnalo boilies Green Seashell od Carp Inferna, Krill Berry od Nikla, oliheň od Rybiny a také Filipem a Michalem doma vyrobené boilies s příchutí oliheň-brusinka, což byla paráda, protože nic víc nepotěší, než fungující domácí kuličky :-D .

Aligátor

06.10.2014 10:23:39
Diskuse
Pro přídávání příspěvků do diskuse musíš být příhlášený.