Reportáž z jezera Jaroslav
Zprávy od vody

Zdravime kamarády z Rybiny od jezera Jaroslav a posíláme krátkou svodku. Na Jaroslav jsme přijeli po 12-té hodině, pan Korda se správcem Pepou nás vřele přivítali, Pepa nám pomohl naložit lodě a ve velkém vedru jsme se vybrali přes jezero na domluvený flek č. 7. Postavili jsme bivaky, vybalili to nejnutnější a vyjeli s echolotem na vodu vybrat lovící místa. Asi po hodině k nám na lodi přijel pan Korda, který nám ukázal
lovící místa a na vodě jsme strávili další hodinku. Než jsme nachystali pruty, navázali potřebné montáže a zakrmili 6 lovících míst, bylo už téměř osm hodin. Abychom v zàtoce chytali oba s Milanem aspoň trošku rovnoměrně, rozhodli jsme si rozlosovat sudá a lichá místa, já lovím na místě 1,3,5, Milan má sudá místa. První záběr přišel docela brzo a ve 20.45 jsem zdolal prvního kapra 14.30 kg. Ve 22.45 pŕišel razantnější záběr a byl to "rusák" jeseter 19.80 kg. V pondělí jsem udělal 3 kapry – 15,10kg 18,80kg a 11,10 kg. Milan si na záběr počkal až 5 minut v úterý po půlnoci a stál za to - šupináč 18,70 kg. Chvíli po tom měl další záběr ze stejného místa a šupik 15,20 kg. Já dnes ještě dva menší 12-ti kiláče. Kolegové z místa č. 8 v neděli kolem půlnoci udělali Atilu 31.60 kg. Bojujeme s počasím, už druhý den je citelné ochlazení,fouká vítr a občas zaprší,což nám komplikuje zakrmování.

...Po včerejším přerušeném spojení se pokusím napsat opět pár řádků od vody, bohužel na tabletu to nejde tak dobře, ale alespoň stručný přehled úlovků.  Včera odpoledne bodoval Milan, nejprve zdolal krásnou patnáctku a při focení přišel další záběr, takže se prutu ujala Barunka a od bójky 150 m zdolala super vyžranýho šupika s obrovským pupkem o váze 16 kg. Pak opět Milan menší jedenáctku a když jsme byli u bojky zakrmovat, tak.Barunka úspěšně zdolala prvního cejna. O půlnoci, v dešti, mě probudil pípanec, svinger šel do.padáku a nic. Asi třikrát jsem svinger domotal, ale padal pořád dolů, tak.jsem domotal, přiseknul a nic. Asi desetkrát jsem domotal a přiseknul, neż jsem ucítil kontakt s rybou, která jela asi 100 m sama směrem ke mně a na prutu jsem ji ucítil asi 50 metrů od mola. Nebyl to obr, ale i 12-ti kilový kapřík mě v tu chvíli potěšil, háček velikosti 2 bez protihrotu seděl perfektně, takže i montáž super. Ve čtyři ráno Milan z pod keře udělal krásnýho stříbrného šupináče o váze 17 kg. Ráno jsem opět zakrmili a jsme v očekávání, zda se na prutu ukáže konečně.nějaká dvacka.

Je pátek a bohužel se natolik oteplilo, že záběry přes den ustali a sem tam přemluvíme kapra aspoň v noci nebo brzo ráno. Ve středu večer jsem udělal 2 záběry 9 a 16,20 kg, ve čtvrtek jsem byl plonk, pouze Milan malýho 9 kg. Dnes ráno bylo příjemnější, v krátkém sledu jsem vytáhl 11 a 13,50 kg, Milda taky jednoho 12,70 kg. Celý den trávíme u karet, ve vodě a odháněním ovad,je jich tu habakuk,takže mame také pěknou spotřebu repelentů. Už se nám to krátí, ještě dvě noci, stále nepřestáváme věřit, že tu dvacku uděláme.

Tak kluci rybiňácký, kdopak držel palce nejvíc?  Podařilo se!!!! Dnes o půl druhé ráno hlásič signalizoval záběr a kdyby nebyla tma, bylo by asi vidět, jak se mojí manželce Jitce práší od nazouváků. Než jsem vystřelil z bivaku i já, držela v ruce prut a začala zdolávat. Tak jsem si vzal do ruky podběrák, vlezl jsem do lodě pod molo a čekal co bude. Asi po čtvrt hodině mi navedla do podběráku nádherného šupináče. Hned mi bylo jasné, že udělala dvacku. Nejdříve povinné foto, trošku s problémy, malinko jí chyběla v rukách svalová hmota, ale nějaká fotka se snad povedla. Netrpělivě jsem pak zavěsil kapra ve vážícím saku do trojnožky a můj odhad se potvrdil. Rovných 22 kilo a 101 cm. Hned jsme si dali povinného panáčka, zavezl jsem znovu prut, musel jsem i Milanovi, protože mu nechtěně zamotala vlasec a zalezli jsme zpátky do spacáků. Nemohl jsem usnout, asi z rozrušení, tak jsem se jen tak převaloval a koukal z lehátka na vodu, jak pomalu začne svítat. O půl čtvrté přišel razantní záběr a po chvíli se na mě smál 17-ti kilový šupináč. Tak jsem prut opět zavezl na stejné místo k bójce a přemýšlel jsem,jestli mám jít ještě zalehnout. Asi za půl hodiny se prut rozjel znovu,ale ihned po zaseknutí jsem v ruce cítil, že je něco jinak. Moje předtucha se potvrdila a Jitka mi podebrala metrového sumce. A znova na jezero k bójce. Tentokrát jsem zalezl do spacáku, ale ne nadlouho, protože mě asi za 20 minut opět probral záběr. Byl to opět šupináč 16 kg. Teď sedím před bivakem, koukám na vodu, se kterou se budu muset za pár hodin rozloučit. Sice plán byl do neděle, ale okolnosti nás donutili, že musíme odjet už dnes. Takže, až se ostatní probudí, začneme balit. Když to tak narychlo srhnu, byla to úspěšná výprava. Jeli jsme sem ulovit dvacku, to se povedlo, každý si udělal osobáček, oba s Milanem 19-tky, Bára 16-tku a na Jitku se usmálo štěstí 22 kg. Celkem jsme zdolali 22 kaprů od devíti kilo nahoru, jednoho jesetera 20 kg a jednoho cejna. Chytali jsme na boilies o průměru 24 mm, na Spice Shrimp, See Food a Palermo od LK Baits a na brusinku a oliheň od Rybiny. Celkem jsme na zákrm spotřebovali + - 30 kilo boilies a pelet, přičemž hlavní složkou byla řepka, odhadem tak 130 kilo. Kukuřici jsme nakonec nechali v autě, nechtěli jsme přilákat bílou rybu, což se nám podařilo. Kapři se chytli na všechny druhy boilies, ale nejúspěšnější byl See Food 24 mm, vyšlechtěný voňavým Popkou 16 mm, háčky jsme používali velikost 2 a nádherně v těch šupinatých tlamičkách seděly. To je asi všechno. Jsem přesvědčen, že se sem na jezero Jaroslav určitě ještě jednou podívám. Až dorazíme domů, tak pošlu nějaké foto.

Aligátor Tonda.

19.07.2015 22:45:20
Diskuse
Pro přídávání příspěvků do diskuse musíš být příhlášený.